Leta i den här bloggen

söndag 17 mars 2013

Marstävling hos Scrap-Perra

Jag blev så inspirerad av Scrap-Perras månadstävling!
Jätterolig skiss och tillhörande "twist" för inspiration. Jag älskar att kunna använda upp många kort, och jag hade en massa med små motiv från 90-talet som jag ville samla ihop. Det är passande 90-talsfärger som inspiration och samma färger kan man se i husen på Miami beach. Jag har kört gesso och ihopblandad akrylfärg , mistning på baksidan av några chipboards (som kommer vara dekorationer på högra sidans layout senare), använt bubbelplast och punchonella. Svarta fotomattor använde jag för annars hade fotona försvunnit bland alla färger.

Man utgick från denna "twist" och skiss:

och så här blev mitt resultat, Miami Beach 1994:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar