Leta i den här bloggen

söndag 31 augusti 2014

Augusti-tävling hos Scrap-Perra

Här är mitt bidrag till Scrap-Perras månadstävling för augusti. Man skulle välja en bingo-rad från följande bricka:

Jag valde raden: blomma, tag och knapp. Jag hade en gammal tag med en knapp på, som äntligen kom till användning. Blommor har man ju alltid på lager. Det röda pappers-blom-bandet fick vi på Scrap-och-Pearl-mässan i Globen i april. Sen har jag stämplat på en text på ett utklippt OH-blad och lagt nere till höger. 
Så här blev mitt bidrag till sist: 


Jag har använt gesso genom en stencil, som inspiration till ris eller fågelfrön som folk kastade på oss . Sen har jag mistat rött och använt blomma och hjärtan som mask, det behövs lite färg eftersom fotona saknar färg. Sen har jag försökt att minimera mina dekorationer för att fotona ska framträda mer.

Närbild:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar