Leta i den här bloggen

söndag 15 mars 2015

Hobbyworld tävling mars -15

Härligt väder, men  i morse fixade jag färdigt det sista på min LO till Hobbyworlds härliga skiss-tävling. Så här ser skissen ut: 

Jag visste direkt när jag såg den att jag skulle scrappa de 3 små foton som jag hittade i min makes plånbok från när vi var unga. Jättekul att han sparat dem i 25 år!
Ett av fotona förstorade jag upp i kopieringsmaskinen och satte som bakgrund uppe till höger (rundeln). 
Jag har använt akrylfärg och stämplar. Jag gjort den stora blomman själv av tunt tyg och embossing. De andra blommorna har jag målat med luminiere silverfärg och satt på bling. Fick dit en rosa spretig tråd också som extra effekt och 2 silverdekorationer. 


5 kommentarer:

  1. Vilken fin layout du har gjort och vad kul att bilderna fanns kvar.
    Tack för att du är med och tävlar hos oss på Hobbyworld
    Kram/Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för att ni fixar tävling!

      Radera
  2. Åh, vad kul med gamla fotoautomatskort! Jättefin LO - snyggt med bild som bakgrund också!

    Tack för att du är med i Hobbyworlds marsutmaning!

    Kram,
    Jeanette - Tettiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul, den tidens selfie!

      Radera
  3. Vilken rolig idé att ha ett av fotona som bakgrund! :) Tack för att du är med och deltar hos oss på Hobbyworld!

    Mvh Malin

    SvaraRadera