Leta i den här bloggen

söndag 3 januari 2016

Julutmaning hos Veckans Skiss

Så kul, en julutmaning som Veckans Skiss har (se länk). Man skulle hålla sig till färgerna vitt och vinterblått, en skiss och en bingobricka.
Här är skissen och bingobrickan:


Jag har följt bingoraden: akrylfärg, metall och washitejp. 

Jag har använt gesso med lite blå färg, som jag kört genom några masker. Silvrig washitejp har jag gjort vimplar av, sen har jag använt washitejp med noter. Metallen är en silvertråd för mina vimplar och häftklamrar.

Tolkning: 


Här är en närbild på några gesso-dekorationer jag gjorde där jag lade in lite snö också.


2 kommentarer:

  1. Vilken kanonhärlig layout med en sån fin blå färg, till och med så att jag blir sugen på en semla efter julens sockerfrosseri. Tack för din fina tolkning hos VS!

    SvaraRadera
  2. JÄttefin tolkning av skissen i snygg vinterblå färg. Gillar alla dina cirklar! Tack för att du är med och tolkar julutmaningen hos VS! Kram Åsa

    SvaraRadera