Leta i den här bloggen

måndag 8 maj 2017

Veckans Skiss #151

Efter en härlig scraphelg i Solna fick jag smyga ner (för att inte reta maken) och scrappa en LO med en ficka för överblivna kort från förra årets scraphelg i Solna. Jag följde Veckans Skiss som Sofi skapat (se länk).  



Så här blev min tolkning:


Här är en närbild:


I fickan har jag lagt tags med överblivna fotona. Tagsen är skapade på en workshop som "Scrapdraken" hade på helgens scrapevent i Solna med distress oxide, och jag har skrivit på baksidan av den ena: 


Tekniken vi fick prova på var att först dra med distressdynan på teflon papper och sen spruta vatten ovanpå med fin spraystråle, och sist hämta upp färgen på tags. Torka. Sen ett nytt lager. Torka. Tills man var nöjd och sist kunde dra över distress genom stencils. 

Den andra tagen är fastsatt i en liten bok med 3 foton, som visar inspiration av ett minialbum som vi gjorde förra året på "Sirap-i-Paris" workshop: 


Och på ena baksidan finns ytterligare ett av mina tester av distress oxide, där vi på denna provade tekniken med att först svampa på distresserna och sen skvätta vatten. 

Här ser vi baksidan på "boken", att jag satt fast sidorna med en brads. 


Tack för titten! 

2 kommentarer:

  1. Ohh!! Så läckert!! Härligt med en riktig scraphelg!! Jag roade mig på Fristadsträffen 😊 Tusen tack att du delar med dig hos oss på VS!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, visst ger det energi att komma med på träffar!

      Radera