Leta i den här bloggen

måndag 22 januari 2018

Veckans skiss #181

Hej, jag bestämde mig för att göra något helt nytt för mig.. och nästan tvärtemot allt annat jag gjort...att bara dekorera ett större foto istället för en LO. Kortet är i måttet 6X8 tum (15-21 cm).  Jag följer Annas fina och kluriga skiss på "Veckans Skiss" (se länk). 


Så här blev min LO, helt "out of the box" - lite "halvgalet" men även fotot är lite "halvgalet". Jag är inte helt nöjd - men kanske är det just ovanan att dekorera direkt på ett foto. Jag fick inspiration att stämpla på diagonalen direkt på fotot från något youtube-klick från Ali Edwards team. 

Så här ser skissen ut som Anna U gjort:

Fotot gjorde jag förstoring på för att den händelsen var så dråplig, att vi var för många och hade för mycket packning...kul i efterhand. Tyvärr blev fotot mörkt så jag bestämde mig för att dekorera det och pigga upp det lite. 


Jag har både stämplat text med vit stämpel och sen klistrat på små text-etiketter från Ali Edwards. 

Skissens "foto" är istället mina cirkel-dekorationer (se ovan).


Tack för titten!

Gunilla R

1 kommentar:

  1. Åh vilken rolig idé! Måste erkänna att jag inte fattade vad du gjort innan jag läste din text. Men briliant :) Tack för att du är med och tolkar VS! Kram Carina

    SvaraRadera