Leta i den här bloggen

torsdag 19 januari 2017

Januaritävling på Scraphuset

Det ger så mycket inspiration att vara med på scrap-tävlingar så nu hoppade jag på Scraphusets januaritävling (se länk). 

Vi skulle följa den här skissen, och använda glitter som en extra twist:



Det här är min tolkning:


På närbilden ser man att jag först lagt ut tejpremsor, sen sprayat med gul/orange och rosa mist. 


Därefter ha jag använt model paste i en mask med runda symboler och hällt på snöigt glitter i själva pasten. Jag passade på att förstärka mina runda symboler med en rund onsdags-badge som "Sirap-i-Paris" har designat. 


Samt att jag satt på några glittriga stjärnor här och där (för att fånga upp stjärnorna på fotot). Det ser nästan ut som planeter med stjärnor.

Tack för titten!




2 kommentarer:

  1. Helt underbar layout! :) Gillar den skarpt! Tack för att du är med och deltar på Scraphuset!

    Mvh Malin/Lillpiga - DT

    SvaraRadera
  2. Tack Malin, så kul att höra!

    SvaraRadera