Leta i den här bloggen

onsdag 15 april 2015

Scrappa Loss och Sirap i Paris tävling

Den här härliga tävlingen ville jag inte missa som finns här på Scrappa Loss tillsammans med Sirap i Paris, men jag har klurat ett tag hur jag skulle lägga upp min LO. Tävlingen gick ut på att följa en skiss samt gå in och titta på hemsidan hos "Sirap i Paris" och inspireras av några saker som man sen skulle använda på LO:n. Jag har tittat mest på fotografierna och har direkt fått dessa associationer: KALAS, PASTELL, SVART O VITT, CIRKLAR. Dessutom är temat hos "Scrappa Loss" denna månad: alfabet, så jag har lagt till det som dekoration på stämpel och på sätt och viss på en overlay under fotona.

skiss: 


Så jag tog tre foton från ett riktigt kalas på choklad-cafeet när vi firade av 3 killar och de fick välja vad de ville från choklad-menyn, och hela websidan hos Sirap i Paris får mig att tänka på just den här chokladmenyn: Läckert, vackert, gott, inbjudande.


KALAS = silverflaggorna, silverbakelsen, pappersbakelser, fotona, titlarna
PASTELL = pastellfärger och mycket vitt i bakgrunden (inspirerad från Sirap i Paris)
SVART VITT = tigermönster (som fanns på foton hos sirapiparis), svart text mycket vitt
CIRKLAR = cirklar på bakgrundspappret




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar